här kommer

nu två dikter, som en och samma person diktat ihop till mig. Väldigt poetiska, och söta. Och nej, jag har inte skrivit dom själv. Jag är ingen poet!

"Jag har inga pengar, men är rikast i världen.

Jag kan ingenting, men är den bäste i världen.

Jag har ingen glädje, men är lyckligast i världen.

Jag ser utan ögon,

Hör utan öron.

Och talar utan röst.

 

Hur är det möjligt frågar de sig.

Svaret är som så:

Jag har haft äran och turen.

Träffat en som lyser upp mitt liv. Och hon är:

Tillverkad i himlen.

Hjälte på många sätt.

Envis som jag.

Rolig som få.

En som går att lita på.

Snäll mot dem som det förtjänar.

En riktig vän.

 

Vips var du bara där, och fick mig att le, fick mig att gråta och fick mig att se.

Se att livet inte bara var svart.

Att det fortfarande finns saker åt att le."
---

"Världen är inte alltid vad vi tror
ibland kan livet svika, ibland är lyckan stor
Ibland är allt svart, andra stunder är det ljust
ibland är man dränkt i sorg, ibland lockar glädjen förtjust

Vilken väg du än tar, önskar jag dig glädje och lycka och att du ska minnas det som var.


Man brukar säga: "Dagen du föddes miste Gud sin vackraste ängel". Men som jag ser det, var det just den dagen vi fick vår."


ÅH, vad fint. Tur att en person åtminstone tycker så mycket om mig!
Den finaste dikt jag kan är typ:
rosor är röda, violer är blå, socker är sött och du är lika så

den brukar jag förmedla till mina kära.
Annars så har jag ju faktiskt skrivit en underbart fin dikt till alexandra, jag måste ju bara publicera den:


"OHGIRL!
se här vad jag gjort för grej
ett litet rim bara till dig
du sitter och jobbar
jag petar snorlobbar
du är en ängel utan vingar
och jag vill alltid att du på min dörr plingar
sova i min säng och höra dig fnittra
se dina skrumpna russinögon glittra
flirta med varandras tår
smeka lite på den andres lår
det är sånt vi porrisar tycker är skönt
det är bara att köra på för det är ju grönt
sen du kom har min säng blivit våtare
och min häst har faktiskt blivit kåtare
tack vare dig har min mobil blivit poppis
och jag tackade nej till att säljas på loppis
min framtid ja, den är ljus
och speciellt då för min mus
nu har jag berättat hur jag känner
om en av mina favvis-vänner
pusselipusselkyss

nu såg jag hur du snegla på mig nyss!!"

(när vi satt i datasalen)
men okej, kyss så länge då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback