En liten grej, kul förej

Jag är 17 år, med grönblå ögon och blont hår

Flickan går på Skvadern skolan, Alexandra är väl bästa klasspolarn

Men har ju fler som jag till vill hälsa, som Hilda, Sue och Elsa

Under min Skvader tid, har jag hunnit bekantat mig vid

En drös med goa estetare, och några heta samhällsvetare

Själv ska jag nu få börja med sång, ska försöka få hela Skvadern på gång

Jag är faktiskt rätt nervös, tänk er själv att sjunga inför en hel drös

Med alla dessa plugghästar, i snygga jeans och ståtliga västar

Jag är ett väsen, som många kan intyga är rätt kräsen

Glad, envis, snäll och söt, men ingen kille som lägger in en stöt

Jag har humorn på topp, och på det kan ingen sätta stopp

Min syster är teaterapan, som på något konstigt vis älskar Japan

Mina föräldrar jobbar på, så allt jag vill jag kan få

Inte riktigt allt, för då kommer vi få det kallt

Jag har en dator med massa musik, musik är min huvudrubrik

Sen så skriver jag massa på msn, med en och annan glad vän

I julklapp fick jag en Z610i, som när jag såg blev förälskad i

Jag har en hund som är svart, och faktiskt en katt

Eller jag har faktiskt 4 missar, och i källaren bor små, små nissar

Nej nu ljög jag igen, nu kommer jag kanske inte komma till himlen

Killar är svåra att förstå, man vet inte riktigt hur man dom ska nå

Man kanske ska ta och bli nunna, för det rimmar ju på tunna

Och det kommer jag att bli, så mycket godis jag får mig i

I yngre dar gick jag i gymnastik, gjorde volter och dans till musik

Jag kunde snurra runt, och knyta ihop mig till en liten bunt

Men med åren fick knäna nog. Så jag packade ihop och drog

Min bästa vän heter Johanna, hon kommer alltid att stanna

Har en till virrig vän, hon heter Elin, inte Sven!

Victoria och Caroline, dom är som en stor chokladpralin

Sen har vi Hampus på ett hörn, han är bäst, just learn!

Det var en liten saga, som jag hoppas er ha behaga

Inte ens om ni står på tå, kommer ni nå upp på min nivå

Pöss och adjöss!


Har man inget att göra, så skaffar man sig

Kommentarer
Postat av: hildiiss.

aaaw, söt therelicous

2007-01-15 @ 18:00:31
Postat av: alex.

DU ÄR SÅ JÄVLA KREATIV STUMPAN LILLA!

2007-01-15 @ 18:19:48
Postat av: Petter

Jag är ruskigt imponerad av dina rim,.. Välkommen till geografin!

2007-01-18 @ 20:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback