mormor och morfar

Mamsen och jag var och hälsade på min mormor och morfar igår. Dom hade storstädat vilket kändes på den rena lukten. Och så var dom så söta, dom satt i varsin fåtölj och kollade på go' kväll. Det såg ut som sånt dom i den generationen gör om kvällarna!
Jo mormor gav mig en taxfreekatalog också, jaha tänkte jag och började bläddra. Frågade efter en stund om dom skulle åka någonstans. Och visst skulle dom det, som vanligt....... till någon ö vid afrika, en minimal. Förstår inte vart de får alla pengar ifrån, dom kan ju inte skylla på att dom inte har något att spndera dom på- dom har ju mig! Men inte då..

Jag är mucho mucho stolt över mig själv idag. Har nämligen gjort en historiauppgift och lämnat in, några veckor försent, men i alla fall. Den är överstökad. Skrev även in ett par andra historiefrågor på datorn som ska skickas in så småningom, plus att jag har försökt hitta fakta till hemprovet, än så länge förgäves.

Nu är datumet prickat för stockholmsdagstrippen, 29 oktober tar vi bussen ner och tåget hem. Skönt att åka lite tåg åtminstone! Så kjeller, håll hårt i pengerna en och en halv vecka till.

Nu ska jag krypa ihop i soffan med mina päron, äta något smaskigt och börja kolla på fotbollen, sedan är det sklart greys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback