Birsta City

Under min sommar på hemtex, eller ja annars på hemtex också, så märkte jag vad mycket reklam man gör åt de andra butikerna. De som jag mest gjort reklam till är nog IKEA, Åhlens och Panduro hobby. Det är dom butikerna som kanske har det vi inte har. (Oj just det gardinaffären ovanför Barnens hus också). Det brukar låta ungefär "Har ni sytrå?" "Nej tyvärr, men jag vet att Panduro har sånt så ni kan kolla där!" "Vart ligger det då?" "Ja om du fortsätter åt höger så ligger det på vänster sida". Med en vänlig stämma.
Eller; "Vart kan jag hitta det då?" "Ja, Åhlens kanske har?" "Ja, kanske, jag får kolla där". Eller; "Finns det någon annan affär som har sånt?" "Ja, IKEA finns det ju." "Där har jag varit och där hade dom inte." "Men då kan Åhlens ha, annars vet jag nog ingen mer inne i huset".

Sådär brukar det se ut. Så varsegod ni butiker som jag nämnde. Det är jag och min butik som hjälpt er att få ytterligare kunder under sommaren! Fast iofs tipsar nog vissa butiker till oss också. Det lät en gång såhär: "Vart kan det finnas dårå?" "Ja, Åhlens kanske kan ha?" "Nej ser du det har dom inte och dom sa att dom trodde att ni kunde ha så.." "Hehhe, jaha, eh.. Då vet jag inte.."

Man är som en jättestor familj i Birsta city. Nästan i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback