Jag vill inte ha några kunder

Att jobba i affär må vara det värsta man kan göra, allt tack vare kunderna- och ja viktoria livsmedel må vara värre.
Jo jag vet allt det där om att de är anledningen till att jag har ett jobb och med mera. Och det må vara den enda anledningen till att dom är bra, plus de få men guliga tanterna. Men efter snart ett och ett halvt år inom handel så kan man ju inte annat än förstå varför tanterna på ÖB och ICA alltid är så griniga.
Stackars medmänniskor som har suttit på den rullstolen bakom kassan sedan det öppnade. Jag förstår verkligen, kunder är irritaion, nervkliande. Det jag och mina tre andra handelskompisar pratar om när vi ses är, kunder.
Så som sagt jag förstår er, men var inte grinig på mig när jag kommer i mina hemtex-kläder- vi är ju för fan i samma branch!

Jag är jätteless på att jobba nu, men det är ju bara ett par veckor kvar sen är det ett helt skolår framför mina fötter. Är det bättre så säg?


Kommentarer
Postat av: Marie

Och så tar vi ett djupt andetag... Iiiin...Och uuuut... Sådär ja, det var väl skönt? Förstår precis hur du känner. Är inte alls roligt. Men snart är det över med rea och då slipper vi(förhoppningsvis?)alla surkärringar =P

Postat av: alx

klaga inte, tänk på mig som måste torka gamla gubbar i rumpan! är nog lite jobbigare än att svara en kund på en simpel fråga ;)

2008-08-05 @ 21:28:20
Postat av: therese

det är lite mer än en simpel fråga, då förstår inte hur gärna man vill göra något dumt vissa gånger. Prata med viktoria, så ska du få se vad handel är roligt!

2008-08-06 @ 11:28:33
Postat av: viktoria

Jag skulle hellre klippa av mina tår med en nagelklippare, skruva lös mina armar med en skruvdragare och hyvla av mig min hud men en osthyvel än att jobba ett till år inom handel.



Alx; De du torkar i rumpan uppskattar dig för det jobb du gör. Det är tacksamma för att du matar, torkar, skrubbar och allt det där. Men inom handeln får man inget annat än skit. Ingen uppskattning what so ever.

2008-08-09 @ 14:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback