ett rim du sa ett rim det va

Aah godmorgon!

Har fångat dagen idag, trots att jag inte ska på skolan eller liknande. Men det är alltid skönt att vara vaken fler timmar på dygnet.
Ska snart gå ut med hunden på en liten liten prommis. Sedan ska jag nog nästan bege mig till gymmet direkt. Skönt att ha det gjort! Har precis laddat ipoden med lite ny musik så jag ska nog bli laddad.

Kommenterade i filippa lunds blogg att ett rim som någon människa hade skickat in inte var speciellt bra. För det var det inte. Och nu är jag utmanad att skriva ett rim. Ja, vi får se när jag får lust att skriva ett sådant. Har ju några publicerade i bloggen redan- så det kan ni ju leta upp.
Men tänkte i alla fall skicka med ett rim som jag skrev till alex när hon fyllde 18.

Höstterminen 2006 möttes vi för första gången,

Vi började i samma klass trots du i bilden och jag i sången.

Du hade lugg, svartvitrutigt skärp och palestinasjal,

Medan jag ansågs som fjortis fast jag skulle kalla det normal.

Inte förrän på Lögdö började vi tillsammans att vara,

Vi räddade bland annat Fredrik ur bi-fara.

Båda är vi envisa som en åsna eller två,

Å att vi därav hamnat i diskussion, ja det kan man förstå.

Trots irritation har vi haft det roligt desto mer,

Så det är ingen hemlighet att vi tillsammans ofta ler.

Sedan vi möttes har våra liv inte varit densamma,

Nu när man liksom har som en extramamma.

Tänka sig att jag kunde lika väl varit kvar på handel och dött,

Och då vi varandra aldrig hade mött.

Det hade inte varit en historia jag velat skriva ner,

Så om detta ska vi inte fundera på mer.

Vi möttes och jag bar mina nya Diesel-jeans,

Dom jag köpte innan ettan, som du så väl minns.

Tänk vad du blåst upp av längtan till denna dag,

Fast måste nog säga att jag var nog lite värre jag.

Men dagen är kommen så det är klart vi ska fira,

Vi tar det vuxet med lite vin och kanske blir det en bira.

Må du komma ihåg kvällen efter allt alkoholintag,

För man vill ju såklart komma ihåg sin 18årsdag

Du kommer alltid vara snäppet mindre än oss,

Men det är ingenting vi bryr oss om förstås.


Min knoe, min häst, min lilla lilla pära

Grattis älskling, dagen i ära


Där har vi ett snäppet bättre rim. Publicera gärna!

haha therror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback