Årets grammis...

Grammisgalan ikväll. Det kan man ju bänka upp sig framför, med en kopp te. Är helt frusen just nu så för stunden låter det som den bästa idén.

Jag skulle vilja se dessa som vinnare i kvällens kategorier:

Årets album:
Håkan Hellström - Försent för Edelwiess
Hello Saferide - More modern short stories from hello saferide
(jag kan inte sålla)

Årets barnalbum:
Majas alfabet (älskade dessa som barn)

Årets dans/hiphop/soul:
Lazee - Setting standars

Årets grupp:
Kent. (varför är inte Mando ett bidrag?)

Årets kvinnliga artist:
Hello Saferide. Skulle inte bli besviken om Veronica Maggio vann heller.

Årets liveakt:
HÅKAN

Årets låt:
Markus Krunegård - jag är en vampyr jämsides med Veronica Maggio - måndagsbarn..

Årets manliga artist:
Måste nog bli Håkan igen!

Årets nykomling:
Markus Krunegård.

Årets kompositör:
Annika Norlin - More modern short stories from hello saferide. Frida Hyvönen - Silence wild är inte fy skam heller.

Årets producent:
Andreas Mattson - More modern short stories from hello saferide.

Årets textförfattare:
Håkan Hellström - försent för edelwiess och Annika Norlin - more modern short stories from hello saferide.


Årets hårdrock, jazz, klassiska och folkmusik/visa har jag ingen kommentar om.


 
Håkan och Annika är de starkaste ikväll enligt min mening!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback